Meeting yang Produktif dan 'Basah"

Assalamualaikum. 

Alhamdulillah. Berjalan jugak meeting tanzim PEMBINA dalam minggu yang hectic yang penuh dengan deadline submission and presentation. Terima kasih pada Mr Presiden yang tak jemu melayan kerenah orang bawahnya.

"Antara cara syura adalah kita kena bergaduh"
Tersenyum jugak la masa ada orang cakap statement nie. Tapi memang betul sebabnya, pergaduhan ataupun saling berbahas dapat mengeluarkan pendapat yang bernas pada akhirnya. Teringin jugak nak ada dalam meeting sebegini tapi masih belum berkesempatan. Teringat sharing daripada one of JKP aka Jawatankuasa Pusat PEMBINA, meeting di pusat sangat penuh dengan pergaduhan. Pergaduhan itulah yang menghidupkan meeting diorang jadi meeting yang produktif. Bagaimana dengan meeting kita? Produktifkah?


Meeting yang basah? 

Basah kat sini bukannya meeting tengah hujan ke apa. Basah di sini membawa maksud meeting yang diisi dengan tazkirah ringkas yang 'membasahkan' hati-hati kita yang dah kering. Lebih kurang kita hadir usrah seminggu sekali. cumanya meeting nie lebih kepada 'usrah' yang melibatkan sedikit hal-hal teknikal dalam organisasi.

Setelah melalui hari-hari yang kering tanpa peringatan kita kepada Allah, meeting atau usrah yang diselitkan dengan tazkirah ringkas sudah cukup menarik kita semula dengan tanggungjawab kita sebagai makhluk Allah di atas muka bumi ni.






Wallahu'alam

Comments

Popular Posts